PROCEDURA PRZYŁĄCZENIA DO SIECI WODOCIĄGOWEJ I/LUB KANALIZACJI SANITARNEJ EKSPLOATOWANYCH PRZEZ PUK
Procedura przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacji sanitarnej realizowana jest w kilku krokach.
Krok nr 1. Wystąpienie z wnioskiem o wydanie zapewnienia przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej (dotyczy osób występujących do Gminy Gryfino z wnioskiem o wydanie decyzji o warunkach zabudowy).
W przypadku uzyskiwania decyzji o warunkach zabudowy pierwszym krokiem jest wystąpienie z wnioskiem o wydanie zapewnienia przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacji sanitarnej. Wniosek dostępny jest w siedzibie PUK sp. z o.o. w Gryfinie przy ul. Szczecińskiej 5 oraz na stronie internetowej www.pukgryfino.pl w zakładce PORADNIK DLA KLIENTA / DRUKI DO POBRANIA (Pobierz wniosek).
Dla potrzeb wydania zapewnienia przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacji sanitarnej, można dołączyć do wniosku mapę zasadniczą do celów projektowych poprzez jej (zakupienie w wydziale Geodezji, Kartografii i Katastru Starostwa Powiatowego w Gryfinie - budynek przy ul. Sprzymierzonych 8), dołączenie wyżej wymienionej mapy do wniosku jest nie obowiązkowe, ale w znacznym stopniu ułatwi proces wydawania zapewnienia przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacji sanitarnej. Arkusz mapy zasadniczej powinien swoim zasięgiem obejmować przedmiotową nieruchomość oraz najbliżej położone sieci wodociągowe i/lub kanalizacji sanitarnej.
Krok nr 2. Wydanie warunków przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacji sanitarnej.
W celu otrzymania warunków przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacji sanitarnej osoba zainteresowana zobowiązana jest do wystąpienia z stosownym wnioskiem o wydanie tych warunków. Wniosek dostępny jest w siedzibie PUK sp. z o.o. w Gryfinie przy ul. Szczecińskiej 5 oraz na stronie internetowej www.pukgryfino.pl w zakładce PORADNIK DLA KLIENTA / DRUKI DO POBRANIA (Pobierz wniosek).
Do wniosku o wydanie warunków technicznych przyłączenia do sieci należy przygotować załączniki w postaci:
- 2 egzemplarze aktualnej mapy zasadniczej obejmującej przedmiotową nieruchomość oraz najbliżej położone sieci wodociągowe i/lub kanalizacyjne (warunek nie obowiązkowy, jak w Kroku nr 1),
- Kserokopia dokumentu potwierdzającego własność nieruchomości (umowa, księga wieczysta) lub numer księgi wieczystej przedmiotowej nieruchomości (warunek konieczny).
Wniosek należy złożyć w siedzibie PUK Sp. z o.o. przy ul. Szczecińskiej 5 w Gryfinie.
Wydane przez PUK Sp. z o.o. w Gryfinie warunki techniczne przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej stanowią podstawę dla projektanta do wykonania projektu technicznego przyłączy wodociągowego i/lub kanalizacyjnego.
Krok nr 3. Opracowanie Projektu Budowlanego
Opracowany przez osobę posiadającą stosowne uprawnienia (zgodnie z obowiązującym Prawem Budowlanym), na podstawie wydanych warunków przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacji sanitarnej, projekt techniczny budowlany przyłączy wodociągowego i/lub kanalizacji sanitarnej należy złożyć w Dziale Technicznym Zakładu Wodociągów i Kanalizacji PUK Sp. z o.o. w Gryfinie celem uzgodnienia.
Krok nr 4. Wykonanie robót budowlanych
Po uzgodnieniu dokumentacji i uzyskaniu stosownych zgód na wykonanie robót budowlanych (zgodnie z obowiązującym Prawem Budowlanym). Wnioskodawca zgłasza przystąpienie do robót składając w siedzibie PUK sp. z o.o. w Gryfinie przy ul. Szczecińskiej 5 zgłoszenie przystąpienia do budowy zaprojektowanych przyłączy (wniosek do pobrania w siedzibie PUK sp. z o.o. w Gryfinie oraz na stronie internetowej www.pukgryfino.pl w zakładce PORADNIK DLA KLIENTA / DRUKI DO POBRANIA (Pobierz wniosek).
Krok nr 5. Odbiór techniczny
Odbiór techniczny wykonywany jest w dwóch etapach:
- Odbiór techniczny częściowy – wykonywany przy otwartym wykopie w miejscu włączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacji sanitarnej.
Wykonawca realizujący budowę przyłączy na zlecenie Inwestora zgłasza do odbioru częściowego przyłącza w zakresie odbioru miejsca włączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacji sanitarnej wykonywanych przyłączy składając w siedzibie PUK sp. z o.o. w Gryfinie przy ul. Szczecińskiej 5 zgłoszenie odbioru technicznego częściowego budowanych przyłączy (wniosek do pobrania w siedzibie PUK sp. z o.o. w Gryfinie oraz na stronie internetowej www.pukgryfino.pl w zakładce PORADNIK DLA KLIENTA / DRUKI DO POBRANIA (Pobierz wniosek).
W trakcie odbioru technicznego częściowego sprawdzana jest prawidłowość wykonania włączenia do sieci wodociągowych i/lub kanalizacji sanitarnej eksploatowanych przez PUK sp. z o.o. w Gryfinie oraz jakość wykonania przyłączy.
Z przeprowadzonego odbioru technicznego częściowego pracownicy PUK sp. z o.o. sporządzają protokół, który wymaga podpisu przedstawiciela Wykonawcy oraz przedstawiciela PUK sp. z o.o. przeprowadzającego odbiór.
- Odbiór techniczny końcowy – dokonywany na podstawie dostarczonej inwentaryzacji geodezyjnej (mapa geodezyjna przyjęta do zasobów Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru Starostwa Powiatowego w Gryfinie oraz szkic geodezyjny powykonawczy).
Odbiór techniczny końcowy dokonywany jest po dokonaniu odbioru technicznego częściowego (zgodnie z pkt. 1 powyżej) oraz dostarczeniu do siedziby PUK sp. z o.o. w Gryfinie stosownego wniosku o dokonanie odbioru technicznego końcowego wraz z dokumentacją geodezyjną powykonawczą wykonaną przez uprawnionego geodetę oraz przyjętą do zasobów Wydziału Geodezji i Katastru Starostwa Powiatowego w Gryfinie, która składa się z mapy geodezyjnej powykonawczej oraz szkicu geodezyjnego powykonawczego (wniosek do pobrania w siedzibie PUK sp. z o.o. w Gryfinie oraz na stronie internetowej www.pukgryfino.pl w zakładce PORADNIK DLA KLIENTA / DRUKI DO POBRANIA (Pobierz wniosek)).
Krok 6. Zawarcie umowy o dostawę wody i/lub odbiór ścieków bytowych i/lub przemysłowych.
W związku z realizacją przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacji sanitarnej Inwestor, po dokonaniu odbioru technicznego częściowego, może wystąpić do PUK sp. z o.o. w Gryfinie z wnioskiem o zawarcie umowy na dostawę wody i/lub odbiór ścieków (wniosek do pobrania w siedzibie PUK sp. z o. o. w Gryfinie oraz na stronie internetowej www.pukgryfino.pl w zakładce PORADNIK DLA KLIENTA / DRUKI DO POBRANIA (Pobierz wniosek).. Wniosek składa się w sekretariacie PUK sp. z o.o. w jego siedzibie przy ul. Szczecińskiej 5.
Na podstawie informacji zawartych w w/w wniosku pracownicy Biura Obsługi Klienta (Budynek B, pok. nr 12) w terminie do 7 dni roboczych przygotowują umowę, którą Inwestor zobowiązany jest podpisać. Po podpisaniu umowy:
- W przypadku przyłącza wodociągowego: w terminie do 3 dni roboczych pracownicy PUK sp. z o.o. montują wodomierz. Z montażu wodomierza sporządzany jest protokół, który Inwestor zobowiązany jest podpisać.
Uwaga!!
W przypadku nieprawidłowego przygotowania podejścia pod wodomierz (nieprawidłowy rozstaw i brak odcinków prostych przed i za wodomierzem) lub braku w wyposażeniu instalacji wewnętrznej zaworów odcinających przy wodomierzu lub zaworu antyskażeniowego pracownicy PUK sp. z o.o. w Gryfinie nie zamontują wodomierza do czasu usunięcia nieprawidłowości.
Pracownicy PUK sp. z o.o. w Gryfinie mogą uzupełnić brakujące wyposażenie instalacji, jednak realizowane jest to na dodatkowe zlecenie, które Inwestor zobowiązany jest złożyć bezpośrednio pracownikom dokonującym montażu wodomierza lub w siedzibie PUK Sp. z o.o. w Gryfinie przy ul. Szczecińskiej 5 przed wykonaniem prac.
2. W przypadku przyłącza kanalizacji sanitarnej Inwestor może rozpocząć zrzut ścieków po podpisaniu umowy na odprowadzanie ścieków.
UWAGA!!!
Niedozwolone jest pobieranie wody z sieci wodociągowej bez zamontowanego i zaplombowanego wodomierza. Niedozwolone jest również odprowadzanie ścieków bez podpisanej umowy na odprowadzanie ścieków. Takie działania Inwestorów, zgodnie z obowiązującym prawem, będą zgłaszane na Policję jako wykroczenie w ramach zbiorowego zaopatrzenie w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
Wszelkich szczegółów i pomocy na każdym etapie udziela Dział Techniczny Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Gryfinie w siedzibie PUK sp. z o.o. pok. nr 3 lub telefonicznie pod numerem telefonu 994 lub 91 402-39-61, 402-39-62.